Od maja do października, pod hasłem: „Lepsze miasto – lepsze życie” odbywa się w Szanghaju Światowa Wystawa EXPO 2010.
Jej celem jest zwrócenie uwagi na problemy z jakimi współcześnie borykają się miasta, m.in.: deficyt terenów przestrzennych, konflikty kulturowe, niedobór zasobów wody i energii czy degradacja środowiska. Udział w Wystawie bierze prawie 250 krajów i organizacji międzynarodowych, a podczas sześciu miesięcy trwania imprezy organizatorzy spodziewają się ok. 70 mln zwiedzających.
Pawilon Polski, którego bryła nawiązuje do tradycyjnej ludowej wycinanki, działa pod hasłem: „Polska się uśmiecha” i wpisuje się w długofalową strategię marki narodowej „Polska”. Ma ono na celu pokazanie, że za podziwianymi zabytkami architektury, budowlami czy rozwiązaniami technologicznymi zawsze kryją się ludzie. To oni, ze swym optymizmem i kreatywnością są największą siła i wartością miast, napełniają je życiem i sztuką, co daje przestrzeni miejskiej niepowtarzalny charakter.
EXPO 2010 to doskonała okazja do zaprezentowania walorów turystyczno-kulturowych i gospodarczych Polski, a przedsiębiorcy uczestniczący w misjach gospodarczych mają szansę na znalezienie kontrahentów. Polski Dzień Narodowy, który odbył się 22 maja był niewątpliwą atrakcją obok codziennie odbywających się wystaw, prezentacji, pokazów, koncertów, konferencji czy spotkań biznesowych. Obfitował on w wydarzenia kulturalne, spośród których można wymienić m.in.: spektakl baletowo-muzyczny Let’s Dance Chopin, widowisko Rock loves Chopin, koncert fortepianowy utworów F. Chopina oraz koncert polskiej muzyki filmowej czy paradę smoków polskich.
Powiat Gnieźnieński również zaznaczył swoją obecność podczas EXPO. W związku z wystawą, przygotowano publikację promującą Powiat Gnieźnieński pod kątem atrakcyjności inwestycyjnej. Została ona zamieszczona w specjalnej, majowej, angielsko-chińskiej edycji czasopisma: „Welcome to Poland, Poznań & Wielkopolska”, dystrybuowanego podczas imprezy.