ZUS podpisał umowę na finansowanie inwestycji ze środków unijnych w ramach PO IG 2007-2013. Będzie to Platforma Usług Elektronicznych (PUE).
Za pomocą nowej usługi możliwy będzie dostęp do danych zgromadzonych na indywidualnych kontach w ZUS. Możliwe będzie również złożenie dowolnego dokumentu ubezpieczeniowego za pośrednictwem drogi elektronicznej. PUE pozwoli również na wypełnianie formularzy „zusowskich”, które automatycznie będą weryfikowane pod względem poprawności wypełnienia.
Klienci, którzy nie dysponują w domu komputerem z łączem internetowym będą miały możliwość skorzystania z tak zwanych „zusomatów”, dostępnych w placówkach ZUSu. Za pośrednictwem tych e- kiosków będzie można m.in.: zapoznać się z aktami prawnymi związanymi z tematyką ZUS, złożyć dokument w wersji elektronicznej a także papierowej, uzyskując potwierdzenie jego złożenia.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS ma usprawnić nie tylko wirtualną obsługę klienta. Placówki ZUS maja zostać zaopatrzone w systemy kierowania ruchem klientów oraz mają wprowadzić system zamawiania wizyt w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Realizacja projektu Platforma Usług elektronicznych zakończy się w grudniu 2012r.
Źródło: Gazeta Podatkowa