W dniach od 10 do 13 marca 2009 roku w Cannes we Francji, odbyła się jedna z najbardziej prestiżowych imprez targowych świata skupiających środowiska z branży szeroko pojętych nieruchomości inwestycyjnych. Centrum Obsługi Inwestora działające w strukturach Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski miało zaszczyt uczestnictwa w targach dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Wielkopolskiego.
Zespół Centrum Obsługi Inwestora przygotował dwa rodzaje materiałów przeznaczonych do rozpowszechniania na targach: pakiet najnowszych wydawnictw promujących polską gospodarkę, przygotowany i wydany przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz pakiet dokumentów dotyczących terenów inwestycyjnych z Wielkopolski. Wszystkie wymienione wydawnictwa stanowiły dopełnienie materiałów przygotowanych i dystrybuowanych przez Departament Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Spośród kilku wydawnictw na szczególną uwagę zasługuje płyta multimedialna, zawierająca bazę ponad 300 terenów inwestycyjnych z całego regionu.
Targi MIPIM to zderzenie dwóch środowisk: oferentów terenów inwestycyjnych, biurowców, osiedli mieszkaniowych powierzchni biurowej itd. i firm związanych z branżą Real Estate z przedstawicielami dużego biznesu (zgromadzonymi w liczbie ponad 2500 osób) : inwestorami poszukującymi dobrego miejsca na ulokowanie środków finansowych, firmami zajmującymi się budową obiektów mieszkalnych, komercyjnych, wynajmem powierzchni oraz przedstawicielami firm planujących ekspansję działań poprzez budowę nowego zakładu pracy w innym kraju.
Efekty udziału w targach można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Po pierwsze większość przygotowanych materiałów została przekazana potencjalnym inwestorom podczas wizyt na stoisku Wielkopolski, rozmów biznesowych i konferencji. Druga grupa efektów to zdobycie wiedzy na temat najlepszych sposobów promowania oferty inwestycyjnej i przygotowywania materiałów mających na celu przyciągnięcie potencjalnego inwestora.
Tegoroczne targi w Cannes odbywały się w cieniu obecnego w branży kryzysu. Jednak zarówno liczba akredytowanych gości, wystawców jak i atmosfera biznesowych negocjacji utwierdzały w przekonaniu, że jest wielu którzy właśnie w takim okresie gospodarczego zahamowania, szukają okazji do najefektywniejszego zainwestowania swoich pieniędzy i rozwój firmy.
Pełna relacja z tegorocznej edycji targów MIPIM znajduje się na stronie internetowej organizatora www.mipim.com