W dniach 8 - 10 października 2007r. na X Międzynarodowych Targach Nieruchomości o Przeznaczeniu Gospodarczym EXPO REAL w Monachium, prezentowana była oferta inwestycyjna Powiatu Gnieźnieńskiego.
Zakres tematyczny targów obejmował m.in.: projektowanie i realizację oraz finansowanie inwestycji, nieruchomości przeznaczone pod inwestycje, zarządzanie nieruchomościami, pośrednictwo i doradztwo w obrocie nieruchomościami inwestycyjnymi. Podmiotami obecnymi na targach były przede wszystkim miasta i regiony, deweloperzy, właściciele i pośrednicy nieruchomości, firmy zarządzające nieruchomościami, fundusze inwestycyjne, firmy doradcze. EXPO REAL to jedne z najważniejszych i największych targów inwestycyjnych na świecie. W tegorocznej edycji, w stosunku do lat ubiegłych, zwiększyła się zarówno liczba wystawców jak i zwiedzających - zaprezentowało się 1.823 wystawców z 43 krajów, a liczba zwiedzających wyniosła 23.800 osób. Uwzględniając obecnych przedstawicieli firm - wystawców, liczba uczestników Targów wyniosła blisko 39.000 osób. Poza gospodarzami, wśród podmiotów uczestniczących w imprezie dominowali przedstawiciele: Wielkiej Brytanii, Holandii, Austrii, Szwajcarii, Republiki Czech, Federacji Rosyjskiej, Francji, Polski, Stanów Zjednoczonych i Włoch. Po raz pierwszy przedsięwzięcie odbywało się w sześciu halach wystawienniczych o łącznej powierzchni 63.000 m2.
Wśród 38 wystawców z Polski obecna była Wielkopolska. Współuczestnikami stoiska, poza Powiatem Gnieźnieńskim, były samorządy: Jarocina, Leszna, Poznania, Śremu, Środy Wielkopolskiej oraz Powiatu Poznańskiego, a także działająca w branży budowlanej Grupa Nickel. Powiat Gnieźnieński reprezentowany był przez Wielkopolską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. W trakcie trzech dni imprezy przeprowadzono rozmowy z potencjalnymi inwestorami, którzy zostali poinformowani o różnorodnych możliwościach inwestycyjnych w regionie. Ponadto, nawiązane zostały kontakty z przedstawicielami firm zagranicznych, zainteresowanymi ofertami dotyczącymi budownictwa mieszkaniowego, możliwością budowy obiektów biurowych, logistycznych czy przemysłowych, a także ofertami typu "brownfield". Działania promocyjne, poza prezentacją walorów i możliwości inwestycyjnych regionu, obejmowały również rozpowszechnianie materiałów promocyjnych dotyczących lokalnej gospodarki.
|
|