Siedem statuetek HIT–a za rok 2013 powędrowało do firm i instytucji z terenu powiatu gnieźnieńskiego.
Ponadto HIT-a Promocji Regionu, piąty rok z rzędu (!), otrzymał samorząd Powiatu Gnieźnieńskiego za skuteczną promocję swojego potencjału gospodarczego i społecznego.
Powiat Gnieźnieński uhonorowany został również tytułem Rubinowy HIT za rewitalizację budynku dawnych koszar przy ulicy Sobieskiego 20.
Tegoroczna edycja konkursu Gospodarczo – Samorządowy HIT Regionu odbyła się po raz dziewiętnasty. Organizatorem przedsięwzięcia jest Agencja Promocyjno – Reklamowa Punkt S z Piły oraz Starostowie Województwa Wielkopolskiego. Konkurs jest rozgrywany w następujących kategoriach konkursowych:
Uroczysta gala wieńcząca konkurs odbyła się w niedzielę, 23 lutego br. w Auli UAM w Poznaniu. Finał konkursu uświetnił występ braci Piotra i Wojciecha Cugowskich.
Laureaci z terenu powiatu gnieźnieńskiego:
zdobywcy tytułu HIT
zdobywca tytułu Kryształowy HIT
zdobywca tytułu Rubinowy HIT
zdobywca tytułu Rubinowy HIT z Gwiazdą
Ponadto, organizatorzy konkursu po raz piąty postanowili przyznać HIT-a Promocji Regionu wyróżniającym się starostwom powiatowym najlepiej promującym swój potencjał społeczno – gospodarczy. Tego typu wyróżnienie jest przyznawane jednemu starostwu w każdym z pięciu subregionów Wielkopolski (tj. okręg koniński, okręg leszczyński, okręg kaliski, okręg pilski i okręg poznański), zgodnie z zakresem terytorialnym rozgrywanego konkursu. W subregionie poznańskim Powiat Gniezno po raz piąty okazał się bezkonkurencyjny, i tym samym po raz piąty otrzymał HIT-a Promocji Regionu.
Warto dodać, że co roku Starosta Gnieźnieński typuje kandydatów do nagrody spośród laureatów organizowanego co dwa lata konkursu pn. „Orzeł Powiatu Gnieźnieńskiego dla Przedsiębiorczości”. Wnikliwa weryfikacja firm na etapie konkursu powiatowego ma niewątpliwie wpływ na dalsze sukcesy przedsiębiorców na poziomie regionalnym, a nawet ogólnopolskim.
Powiat Gniezno, oprócz pięciu HIT-ów Promocji Regionu zdobytych w latach 2009 - 2013 ma również na swoim koncie następujące nagrody zdobyte w ramach niniejszego konkursu:
Przypomnijmy, Gospodarczo-Samorządowy HIT Regionu jest to przedsięwzięcie organizowane od połowy lat 90. minionego wieku w Wielkopolsce, a od końca lat 90. także w regionach kujawsko-pomorskim, lubuskim i pomorskim. Organizatorem wszystkich dotychczasowych edycji konkursu jest Agencja Promocyjna „Punkt S".
Zarówno założenia jak i regulamin, kryteria konkursowe, metoda prac kapituły - to wszystko ulegało przez minione lata nieznacznym modyfikacjom. Jednak istota i cel konkursu nie uległy zmianie. Jest to przedsięwzięcie wyłaniające co roku i promujące szczególnie cenne dokonania rynkowe, samorządowe i ekologiczne. To rodzaj narzędzia promocyjnego oferowanego szefom firm, urzędów, organizacji itp.
Organizację konkursu wspierają samorządy terytorialne, zwłaszcza zaś starostwa powiatowe. To wielki atut konkursu, bo podmioty rekomendowane przez starostów stanowią rzeczywistą wizytówkę potencjału gospodarczego, samorządowego, ale też intelektualnego poszczególnych powiatów.
Kapitułę tworzą przedstawiciele urzędów, instytucji i stowarzyszeń statutowo zainteresowanych rozwojem gospodarczym i promocją regionu. Kapituła ocenia przede wszystkim poziom jakościowy, nowatorstwo i zakres osiągniętych korzystnych efektów. Przyjęte kryteria ocen i zasady pracy kapituły wyrównują szanse małych, średnich i dużych firm i urzędów, zespołów i poszczególnych osób.
Przyznawane nagrody to: tytuł HIT, tytuł Kryształowy HIT, tytuł Rubinowy HIT, tytuł Złoty HIT, tytuł Platynowy HIT oraz nagrody specjalne. Laureaci otrzymują prawo do wykorzystywania tych symboli w obiegu gospodarczym oraz prawo do promocyjnego wykorzystywania zastrzeżonego znaku graficznego HIT.